2010. április 11., vasárnap

Az első figyelmeztetés

Kedves Barátom, ha eddig még nem mondtad ki azt a bizonyos IGEN-t, akkor még épp az utolsó pillanatban vetted kezedbe ezt a könyvet!

Sajnos azonban a tapasztalatom az, hogy minden ember, így valószínűleg te is a saját károdon tanulod meg a „házasságeffektust”, és téged is csőbe húznak majd. Tudom, most megindult a fantáziád, arról a bizonyos csőről, ami majd mindig kéznél, sőt egyéb testrészednél lesz, de várj! Mit szólnál akkor, ha ebédre fánkot kapnál. Klassz! Jó! Ha szereted a fánkot, valóban frankó! De én másnap is hozok neked fánkot, meg harmadnap is, meg a jövő héten is. Sőt attól fogva minden átkozott napnak ebédjére. De, hogy még jobban átgondold, ez lesz a reggeli, vacsora, de még a tízórai is. Sőt, ha piknikezni mész, a kosárkába is ez lesz csomagolva. Mármint, ha bele tudod gyömöszölni. A fánk ugyanis egyre nagyobb lesz.

Vajon milyen étvággyal fogsz fánkot falatozni fél év múlva, netán hét év múlva? Látom nem nagyon érted még! Te még nem tudsz sírva röhögni a klasszikus vicceken:

„Ha 20 évvel ezelőtt megölöm, ma szabadulnék... Ha élne, ma ünnepelné halálának huszadik évfordulóját!”

Félre ne értsd! Még véletlenül sem vagyok nőellenes, és nem vagyok a „Le a házassággal” klub tagja sem. Csak megtanultam a leckét. Gondolod, hogy egyedül vagyok?! Na nem!!! Könyvem lényegében gyűjteménye, esszenciája, összefoglalója azoknak a történeteknek, panaszoknak és tapasztalatoknak, miket férfitársaim, barátaim, sorstársaim osztottak meg velem. Mindezt kiegészítette azon férfiak mondatai, akiket bár nem ismertem, de minden férfitárs javára, nyílt forrásként megosztották gondolataikat. Ez lett e könyvben egy csokorba kötve. Fogadd el. Tőlem. Feleséged, barátnőd, leendő menyasszonyod, már készíti az esküvői csokrát. Ismerd meg az én csokrom, mielőtt végzetes hibát követnél el!.
Tudd meg, én ezelőtt - minden különösebb ok nélkül - dohányoztam, ittam és káromkodtam. Mióta volt feleségem, jó okom van rá! (grafiti)
A házasságban mindig van: ásó-kapa meg nagyharang! Csak eddig ennek jelentése elsikkadt a nagy szerelemben.
Ha ez egy vers lenne, akkor a következőképpen elemeznénk az érettségin:

Tannéni az ásó-kapa jelképezi a férfit és a nőt. A férfi az ásó, vagyis a kereső, a nő meg a kapa, ami ha az ásó nem keres eléggé, akkor addig korholja szavakkal, amíg a férj ebbe belehal, majd a kapa elkaparja. Persze ez bunkóság. Innen származtatható a mondás: „kiesik a szájából a kapa.” Az ásó-kapa hasonlatot nyomatékossá teszi a nagyharang kettős jelentése is. Hisz a házassági harang nem más, mint a kezdet, és a vég is egyben. A házasságban neked egyúttal harangoztak is. Ámen!
Az élet bizonytalan. Kezdjük a desszerttel! Csakhogy biztosítlak: a csoki keserű, odaég a torta és elcsapod a hasad. ...

A fejezet FOLYTATÁSA A KÖNYVBEN...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése